1414
en
kk ru en
Version for the visually impaired
Sign in
About the Fund
Back
Back

About the Fund

The Social Health Insurance Fund was created in 2016 by the Government of Kazakhstan to ensure accessibility and quality of medical care for the population, as well as to reduce the population’s costs through compulsory social health insurance (OSHI). The Foundation's activities are aimed at implementing state policy in the field of healthcare and improving the compulsory medical insurance system in the country.

The Fund plays a key role in ensuring transparency and accountability of the mandatory social health insurance system, helping to improve public health and the efficient use of health care resources.

2016
Start of the Fund's activities
2017
Creation of branches
2018
Conclusion of the first contracts with suppliers
2020
Creation of Contact Center 1406
2020
Launch of the CSHI system
2024
Launch of the Unified Payment System for Medical Care
2024
Creation of the Situational Analytical Center

Виды деятельности

Фонд социального медицинского страхования аккумулирует платежи государства, работодателей и населения.

Фонд планирует объемы медицинской помощи, оценивая потребности населения и определяя необходимые объемы услуг, проводит закуп медицинской помощи через портал закупа, заключает договоры с поставщиками. Кроме того, Фонд осуществляет мониторинг качества и доступности оказания медицинской помощи населению, а также производит оплату медицинским организациям за предоставленные услуги населению.

Фонд проводит активную информационно-разъяснительную работу среди населения, медработников, работодателей, государственных органов и поставщиков о преимуществах системы ОСМС и застрахованности.

Фонд занимает активную позицию в защите прав пациентов, выступая в роли омбудсмена. Ежедневно в Фонд поступают обращения от пациентов, каждое из которых рассматривается индивидуально.

Accountability of the Social Health Insurance Fund to society

The Social Health Insurance Fund annually publishes reports on its activities. Reports serve as an important tool for ensuring transparency and accountability to insured parties, government agencies, partners and other stakeholders.

The reports help evaluate the Fund's performance, financial stability, and achievements in improving health insurance.

The annual reports of the Social Health Insurance Fund are important documents that provide detailed information on the activities of the Fund.
Go to section
Become part of the NJSC Social Health Insurance Fund


Submit an appeal CSHI Calculator Search